Anne,bebeğe
şefkati nedeniyle muhteremdir.Ancak bu bir vakte kadardır.Nihayetinde bebek
büyümüş,anne yaşlanmış ve güçsüzleşmiştir.birbirlerini terk
ederler.Cesed(cisim),bir anne gibi bizi besler büyütür ama özgünlükler ve
nimetler diyarı olan uhrevi hayatı talep ettirmerek bize kötülük yapar.Ceset
kuvvetli olursa azgınlık yapar,hasta olursa ilaç aratır.Fihi Ma Fih 70.ci fasılda Hz.Pir şöyle
buyurur:”Hak ile kul arasında hicap ikidir,diğer hicablar bundan zahir olur .O da sıhhat ve
maldır.Sıhhatli olan kimse “Hani Hak?bilmiyorum ve görmüyorum!”der.Kendisinde
bir hastalık meydana gelince “Ya Allah,ya Allah”demeye başlar ve Hak ile hemraz
olup tekellüm eder(konuşur).Sonra gördün ki o sıhhat onun hicabı idi ve Hak,o
hastalık altında gizlenmiş idi.Ve bir adamın ne kadar malı ve imkanı varsa,o
kadar esbab ve isteklerinin emrini yerine getirmeye hazır olur ve gece gündüz
onunla meşgul olur.Bi-nevalık teveccüh edince nefis zayıf olup Hak etrafında
dolaşır.”Tağut”mübalağa ile tuğyan edici demektir.Türkçesi “ziyade azgın”demek
olur”

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder