20 Mart 2016 Pazar

ANNE-BEBEK,RUH-CESED İLİŞKİSİ

Anne,bebeğe şefkati nedeniyle muhteremdir.Ancak bu bir vakte kadardır.Nihayetinde bebek büyümüş,anne yaşlanmış ve güçsüzleşmiştir.birbirlerini terk ederler.Cesed(cisim),bir anne gibi bizi besler büyütür ama özgünlükler ve nimetler diyarı olan uhrevi hayatı talep ettirmerek bize kötülük yapar.Ceset kuvvetli olursa azgınlık yapar,hasta olursa ilaç aratır.Fihi  Ma Fih 70.ci fasılda Hz.Pir şöyle buyurur:”Hak ile kul arasında hicap ikidir,diğer  hicablar bundan zahir olur .O da sıhhat ve maldır.Sıhhatli olan kimse “Hani Hak?bilmiyorum ve görmüyorum!”der.Kendisinde bir hastalık meydana gelince “Ya Allah,ya Allah”demeye başlar ve Hak ile hemraz olup tekellüm eder(konuşur).Sonra gördün ki o sıhhat onun hicabı idi ve Hak,o hastalık altında gizlenmiş idi.Ve bir adamın ne kadar malı ve imkanı varsa,o kadar esbab ve isteklerinin emrini yerine getirmeye hazır olur ve gece gündüz onunla meşgul olur.Bi-nevalık teveccüh edince nefis zayıf olup Hak etrafında dolaşır.”Tağut”mübalağa ile tuğyan edici demektir.Türkçesi “ziyade azgın”demek olur”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder