Cesed
bir hizmet aracıdır.Nefis ve şeytan ile olan mücahede ve muharebe meydanında
faidesi vardır.Çünkü,hevayı nefsaniyye ve ilkaat-ı şeytaniye karşı sabır ancak
cesetle gösterilir.Zira cismani şehvetlere karşı sabretmek sadrı ve kalbi
açar.”Sabır,sürurun anahtarıdır”denmiştir.cesed içinde,tabiat ahkamına ve
karanlığına sabr eden ruhi insanı bu sabır nedeniyle kuvvetlenir.Hilal
durumunda olan ay’ın gökte her geçen gün artan ışığı bir gün gelirki dolunay
şeklinde tam ışık verdiğinde Ruh’da bu sabır nedeniyle kuvvet bulur ve kendi
hükümlerini icraya başlar.Süt,kan ile pislik arasından neşet eder.Bütün
peygamberler,inkar edenlere sabr ettikleri için o sabır onları has kullar ve
dünya-ahiret padişahı yapmıştır.Şah-ı Nakşibent hazretleri ,müridlerine “Bu
beyti ezberleyin,çok faidesini görürsünüz”buyurduğu beyit şudur:”CİHANDA HER
KİM OLURSA İYİLERİ DOST TUTAR VE SEVER.EĞER KÖTÜLERİ DOST TUTARSAN ORTADAN TOPU
KAPTIN,YANİ DÜDÜĞÜ ÇALDIN”

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder