20 Mart 2016 Pazar

CESEDİMİZ NEYE YARAR

Cesed bir hizmet aracıdır.Nefis ve şeytan ile olan mücahede ve muharebe meydanında faidesi vardır.Çünkü,hevayı nefsaniyye ve ilkaat-ı şeytaniye karşı sabır ancak cesetle gösterilir.Zira cismani şehvetlere karşı sabretmek sadrı ve kalbi açar.”Sabır,sürurun anahtarıdır”denmiştir.cesed içinde,tabiat ahkamına ve karanlığına sabr eden ruhi insanı bu sabır nedeniyle kuvvetlenir.Hilal durumunda olan ay’ın gökte her geçen gün artan ışığı bir gün gelirki dolunay şeklinde tam ışık verdiğinde Ruh’da bu sabır nedeniyle kuvvet bulur ve kendi hükümlerini icraya başlar.Süt,kan ile pislik arasından neşet eder.Bütün peygamberler,inkar edenlere sabr ettikleri için o sabır onları has kullar ve dünya-ahiret padişahı yapmıştır.Şah-ı Nakşibent hazretleri ,müridlerine “Bu beyti ezberleyin,çok faidesini görürsünüz”buyurduğu beyit şudur:”CİHANDA HER KİM OLURSA İYİLERİ DOST TUTAR VE SEVER.EĞER KÖTÜLERİ DOST TUTARSAN ORTADAN TOPU KAPTIN,YANİ DÜDÜĞÜ ÇALDIN”




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder