Alem iki kısımdır. Suret alemi ve gayb alemi. Suret alemi hissen algılanır. Duyu vasıtamız(beş duyu) ile algılanan bu aleme alemi şehadet veya alemi mülk'de denir. Diğeri ise beş duyumuzla algılanmayan alemdir ki buna alem-i gayb yahut alem-i melekut denir. Hak Teala yanında alem-i gayb yoktur. Şehadet alemi bir hikmete mebnien alemi melekutun hakmü ve teshirindedir. Bu Hak Tealanın bir hikmetine mebnidir. Alemi şehadette hiçbir hareket ve sükun ve yeme ,içme, kelam, susma ve konuşma sadır olmaz ki illaki alemi gaybdan südur eder.
Alemi şehadet nasıl zahiri göz ile görülürse alemi gayb da basiret ve batın gözü ile görülür. Zahir göz, karanlık olduğu vakit yahut önüne bir perde geldiği vakit göremez ise ancak bu hicaplar kalktığı vakit görür. Batın gözünün önünde de perdeler olursa gaybı göremez. Batın gözünün önündeki perdeler ise günah işlemek nedeniyle kalbe arız olan örtüdür.ve nefsani şehevatlardır. İnsan çeşitli riyazatlar ve mücehedatlarla bu perdeyi ortadan kaldırabilir. Bu perde kalktığı vakit aleme yayılmış olan nur kalbe akseder ve insan melekutu görmeye başlar. Ancak bu görmeler HakTeala'nın müsaade ettiği kadardır.
Alemi şehadet nasıl zahiri göz ile görülürse alemi gayb da basiret ve batın gözü ile görülür. Zahir göz, karanlık olduğu vakit yahut önüne bir perde geldiği vakit göremez ise ancak bu hicaplar kalktığı vakit görür. Batın gözünün önünde de perdeler olursa gaybı göremez. Batın gözünün önündeki perdeler ise günah işlemek nedeniyle kalbe arız olan örtüdür.ve nefsani şehevatlardır. İnsan çeşitli riyazatlar ve mücehedatlarla bu perdeyi ortadan kaldırabilir. Bu perde kalktığı vakit aleme yayılmış olan nur kalbe akseder ve insan melekutu görmeye başlar. Ancak bu görmeler HakTeala'nın müsaade ettiği kadardır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder