Ey
Dost,Evliyaullahınr hallerini dilden
işitenlerin ve tasavvuf kitaplarndan okuyanlrn öğrendikleri irfansohbetinden
ibarettir.Bu sözlerin irfan mülkü olduğunu zannetmemelidir.Hakiki irfan söz
değildir.Bu o sözler ,evliyaullahın kendi halleridir.bu sözler,ne söyleyene,ne
de işitene zerre kadar faydası yoktur.Belki zararı ardır.Sohbette bir halin
sırrını işiten ,bu böyleymiş der kalır.
Halbuki bir
şahıs Hak derdine düşerek hale erişmişse o zevk onun hali olur.
Şimdi anlaşıldı
ki,Allah ariflerinin hallerini lisana getirmekle hale erişilmez.irfan hasıl
olmaz ve Hakk’a erilmez.İlla onların hali sende hal olmalıdır.
Kemal davasında
bulunanlar,evliya sohbetlerini ezberleyerek irfan iddiasında bulunan
kişilerdir.Onlar,sözehlidir.Söz ehlinin sözden başka nesnesi yoktur.Hakkal
yakini hal edememişlerdir.Ondan haberleri yoktur.İrfan sözleri onların sadece
dilindedir.Özünde değildir.Söz öğrenip söylemek hal değildir.Sözde davada
bulunan şahıs ,şeriatı terk etmiş demektir.Zira nefsine uymuştur.ve ilhade
meyletmiştir.İrfan diye nice saçma sapan kelma yeltenir.
Şeriatsız
irfanın ilhad olduğu açıktır.İrfan şeriat ile makbuldür.Allah Teala”Hatta daha
da şaşkındırlar”(Araf /79)buyurmuştur.Çoğu kişi bu ayette belirtilen sırların
aşağısına dahildir.
Amma kim
perhiz,riyazet ve mücahedeyle zevkle ve vicdanla,halinde hakiki imanı
bulmuşsa,onun ubudiyeti tahkike ermiştr.O kişi hakiki tevbeyle kaim olmuş olup
zühdünü riayet ederek hakkel yakinde Hakk’ın aynası olmuştur.”Allah adaleti
ayakta tutarak şu hususu açıklamıştır ki ,kendisinden başka ilah yoktur”(Ali
imran 18)sırrının cemali ,Hazret7in perdelerinden tecelli ediponun gönül
aynasında nur salmıştır.O artık irfan memleketinin malikidir.Hakikate ruhsat bu
memlemeketten verilmiştir ki burası,”Muhammedi mülk”dür.
Arifi billah
denilen kişi budur!İrfan,vicdani zevk ile tecelli ile elde edilr.Yoksa irfan
sözleri öğrenmekle arif olunmaz.Söz ile kemal iddia edenler,heva ehlinin
akılsızlarındandır.onlardan kaçınmak gerekir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder