Müslüman
memleketlerin idaresi ahalinin ibadet ve
korku ile olacağı düşünülmelidir.Dünyevi ceza korkusu ile ahiretteki ateş
korkusu kalpde yer etmedikçe dünya ve
ahirette saadet olamayacaktır.İbadeti olmayan kavme karşı ceza kanunları hafif
olan hükumetler aciz kalırlar.
Hapis cezalarının
tesirlerini ortadan kaldıran aflar,erteleme,adli kontrolle serbest bırakma gibi
tedbirler toplumda suçu önler bir etkisi yoktur.İslamın suçlar için öngördüğü
cezalar tüm yönlerden ele alınıp değerlendirilmelidir.Çünkü,bu ceza türleri
esas alındığında Rabbani olan bu cezaların arkasında suçu önleme,caydırma,bir
daha tekrar etmeme yönlerinde hem adaleti temin,caydırıcılık,mağdurun ve yakınlarının duygularını tatmin esaslarını
gerçekleştirdiği gözükecektir.Örneğin “Toplum önünde sopa atma”düşünülürse,bunda ki teşhir suçlunun toplumca tanınmasını ve
diğer insanların bu kişi hususunda dikkatli olmasını temin ettiği gibi insanlar
huzurunda aşağılanmakla o kişinin nefsi ile olan mücadelesine yardım ettiğinin
yanı sıra bedeni olarak duyacağı acı’da nefis mücadelesinde kişiye yardımcı
olan,kahır gibi görünen bir lütuf olduğu anlaşılacaktır.
İslam Ceza hukukunun
ceza yöntemleri bugünkü ceza hukukumuza transfer edilerek yasalarımıza monte
edilmelidir.Aynı şekilde de usul esaslarıda transfer olmalıdır.İslam düşmanları
bu hususu”el kesme,kol kesme,insan öldürme”şeklinde şeytani vesveselerle dile
getirselerde uygulandığında suçları ne kadar azalacağını görmemiz mümkün
olacaktır.Hafif olan ceza,hükümetleri acze düşürür.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder