Ölen
birisi için söylerler.”Hoş olsun”yahut “Bol olsun”tabiri ile bir kimse tebrik
edilmektedir.Zira,daha çok mutluluğa erişti,lütfa kavuştu,özgürlüğe ,nimete
ulaştığı için böyle söylenir.Bu suri ölümle(zaruri)ölen kimseler için böyle
olursa ihtiyari(iradi)ölümle ölenler içinde aynı göz aydınlığı vardır ki bunlar
vakit kaybetmeden maksada ulaşarak
huzura ermişlerdir.Son dönem mesnevihanlarından Selanikli Esad Dede’ye mesnevi şerhi yazmasını
dileyenler cevabı:”Mesnev-i Şerif şerhi uzun seneler gerektirir.Bakalım bizim o
kadar ömrümüz var mı?Farzet ki ,o kadar ömrümüz olsun ,canımız sıkılmadan bu
alemde nasıl duracağız?”
Hayatının
son zamanlarını Osmaniye’de yaşamış ve 163
yaşında bekaya teşrif etmiş İbrahim Baba hazretleri öyle ifade etmiş:”Rabbim
ömrümü benim elime verdi.İstersem giderim,istemezsem gitmem”.Uzun boylu,Celalli
olan bu zat’ın ahvalini bloğun önceki yazılarında ifade edilmişti.Cami
içerisinde ,ayet okurken hata yapan imama,namaz sonrası :”Lain,ayeti düzgün oku”diye
hakaret ettiği için onun bulunduğu camide imam daha dikkatli olur ondan çekinirdi.

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder