20 Mart 2016 Pazar

TOPRAĞI HOŞ OLSUN

Ölen birisi için söylerler.”Hoş olsun”yahut “Bol olsun”tabiri ile bir kimse tebrik edilmektedir.Zira,daha çok mutluluğa erişti,lütfa kavuştu,özgürlüğe ,nimete ulaştığı için böyle söylenir.Bu suri ölümle(zaruri)ölen kimseler için böyle olursa ihtiyari(iradi)ölümle ölenler içinde aynı göz aydınlığı vardır ki bunlar vakit kaybetmeden  maksada ulaşarak huzura ermişlerdir.Son dönem mesnevihanlarından  Selanikli Esad Dede’ye mesnevi şerhi yazmasını dileyenler cevabı:”Mesnev-i Şerif şerhi uzun seneler gerektirir.Bakalım bizim o kadar ömrümüz var mı?Farzet ki ,o kadar ömrümüz olsun ,canımız sıkılmadan bu alemde nasıl duracağız?”
Hayatının son zamanlarını Osmaniye’de yaşamış ve 163  yaşında bekaya teşrif etmiş İbrahim Baba hazretleri öyle ifade etmiş:”Rabbim ömrümü benim elime verdi.İstersem giderim,istemezsem gitmem”.Uzun boylu,Celalli olan bu zat’ın ahvalini bloğun önceki yazılarında ifade edilmişti.Cami içerisinde ,ayet okurken hata yapan imama,namaz sonrası :”Lain,ayeti düzgün oku”diye hakaret ettiği için onun bulunduğu camide  imam daha dikkatli olur ondan  çekinirdi.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder