Bloğ yazılarında,ölüm sonrasının sınırsız bir özgürlük ve nimet olduğu ifade edilirken "Hasret" kelimesi niçindir? denilebilir. Kelime olan hasretin iki yüzü vardır.Birincisi,bu dünya hayatının fırsat olduğunu idrak edemeyip ahirette bunu algılayanların hasreti ki tekrar bu dünyaya gelmek isterler ama izin yoktur.Hasretin diğer bir yüzü de ,ahirette mutluluğa ulaşmış olanların "Keşke daha çok yapabilseydim de daha yüce makamlara ulaşsaydım"şeklindeki dünya hayatına olan hasretleri. Şüphesiz bu ikinci hasret tercih edilir.Birincilerin hasreti,buz üzerine çizilen nakışlar mesabesinde olan dünya suretlerinin önünde durup onlara muhabbet ederek ruhi alemden habersiz geçen bir ömür içindir.

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder