Yani hiç.Vücudu hakiki sahibi Hak Teala olmakla,"Hüvel Evvelü,vel-Ahiri-vez Zahirü,vel Batın"diye yapılan bir tarifte ortada bir varlık kalır mı?Vücudu Hakiki sahibi Hakk olup biz onun varlığından var olan izafi vücutlarız.Bize varid olan her şey ondandır.Bu hakikat böyle olmakla beraber ,cebir bataklığına dalma ve secdeyi artır.Şeriat-ı Teklifiye karşı rağbetimiz ziyade olmalı.Nisa suresi 4/78 ayeti:"Her şey Allah indindendir"ayetinden ,ibadet ve taatımız Hakk'ın muradına bağlıdır diyerek fiillerimizde mecburuz demeyelim.Cebir ,kamil insanların kanadıdır.Çünkü onlar bu kanatlar ile uçup maşuka vasıl olurlar.Bilirler ki her bir mertebede vücud ve varlık Hakk'ındır.Mertebe-i şehadet dediğimiz bu alemin kuralı abdiyet ve ubudiyettir.Kulluk ve ibadettir.Mü'min bu alemin gereğini yapar.

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder