5 Haziran 2025 Perşembe

MÜRŞİD-İ KAMİL,

 İKSİRİ A’ZAM MÜRŞİDİ KAMİLDİR.

Tasavvufda her şey taleple başlar.Talib durumunda olmak tasavvufun ilk koşuludur.Allah7ı bulmak için ısrarla istemek gerekir.Aşık olma makamına kadar hep tek taraf söz konusudur.Aşk, sevginin bir üst mertebesidir.; fenafillah makamıdır.isim değişebilir ancak zat asla değişmez.İlk varolan “Hakikat-ı Muhammediyye”dir.Bütün esma ve eşyanın aslı odur.Etrafımıza baktığımızda bsütün canlıların üzerinde Allah’ın “Hayy” isminin tecellisini görürürüz.Allah7ın isimlerinden bize bildirilenler doksandokuzdur.Bildirilmeyen sınırsızdır.Mahlukatın üzerinde bunların tecellileri farklı farklıdır.Allah7ın tüm isimlerinin üzerinde tecelli ettiği varlık eşrefi mahlukat olan insandır.Peki , tüm insanların bu tecellilere mazhar olması mümkünmüdür? Değildir.Çünkü insanlar farklı farklı mertebelerdedir.Her varlık kendisi için mümkün olan en üst seviyeye çıkmak ister.Bunun için iksiri a’zama ihtiyaç vardır ki bu insan için “hakikat-ı Muhammediyye” dir.Tasavvufda bir alt mertebede olan insanı bir üst mertebeye çıkaran kişiye mürşid-i kamil denir.

Varlık alemi çeşitli sınıflara ayrılmıştır.İnsanat, hayvanat,nebatad,cemadat.İnsan dışında bunların arasında bir geçiş söz konusu değildir.Yani insan isterse öyle bir hnayvan olur ki hayvan bile ona hayret eder.Ve yine isterse meleklerin bile gıpta etitği bir varlık olur.İşte en alt seviyede olan insanı , insan-ı kamil seviyesine çıkarmaya çalışan ilim tasavvufdur.

Makam Allah ile kul arasında bir manadır; riyazat, mücahede ve ibadet ile elde edilir.Ancak bir makamın hakkı verildikten sonra diğerine geçilebilir.MAKAMLAR Hakk'a kurbiyet için ihdas edilmiş vasıtalardır.Herkes ve her şey aslı itibarıyla ait olduğu yere dönmeli ve bunun için çalışmalıdır.

Zübde-i alem Hz.Muhammed efendimizdir.Ortada tek bir hakikat vardır.Fakat anlıyabilmemiz için mertebelere ayrılmıştır.Makamsızlık makamına ulaşmak ferdin amacıdır.İkiliğin ortadan kalkması ve sailkin tevhid enli olmasını sağlayan vesile bu makamlardır.Salik bu yolda ikilik ortadan kalkıncaya kadar yürür.Allah’la kul arasında zulmani ve nurani hicablar kalkar .Salik öyle bir makama gelir ki “Benlik” kalmaz

Her makamın insan ruhunda meydana getirdiği tesir ve zevk farklıdır.Bu makamlar:

1-) Nerede olursak olalım Allah7ın bizimle olduğunu, her şeyi iihata ettiğini hissetmektir.

2-) Allah7ın vahdaniyetini müşahede etmektir.

3- Salikin, Allah’ın kendisine , kendinden daha yakın olduğunu hissetmesidir.

4- Basariyeyyet makamı, salikin tüm yaptığı hareketleri Cenab-ı hakk’ın gördüğünü yakinen hissetmesidir.

5- Allah7ın kalbden geçeni bildiğini hissetmesidir.Bu MAKAMDA Allah’a dua ihtiyacı dahi duyulmayabilir.Bu makam ilmiyye makamıdır.

6- Failiyyet makamıdır(Tevhidi efal)

7- Mülkiyet makamıdır.Kişi Zatının ve bütün her şeyin sahibinin Allah olduğunu hisseder.

8- Hayatiyyet makamı . Ebedi hayatın Allah7a ait olduğunu hissetmektir.

9- Mahbubiyyet makamıdır.Muhabbet, salih amellerle gerçekleşir

10- Şuhudi ve tevhidi murakabe makamıdır.Burada kişi her tarafda Allah7ın tecellilerini görür.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder