21 Haziran 2025 Cumartesi

ALTIN OLABİLMEK

 

AH BİR GÜN ALTIN OLABİLSEM”

Her şey canlıdır.Cemadat denilen taş, toprak ,cansızlar dediğmiiz alem canlıdır.Birbirleri ile konuşur.Her canlının iyisi ve kötüsü vardır.Taşların bile iyisi ve kötüsü vardır.Cemadat denilen (cansızlar), Nebatat denilen mitkiler, Hayvanat denilen hayvanlar ve İnsaniyat denilen insanlanlık katmanları bir tekamül katmanladır.Altta bulunan bir üst katmana çıkmak ister.Cemadatd bir nebat olmayı diler,nebat, hayvanat sınıfına yükselmeyi ister.Hayvanat ise İnsaniyet mertebesine yükselmek ister.İinsaniyet mertebesindekiler ise bir üst mertebe olan Melekiyet ve daha ötesine çıkmak ister.

“İnsanlar madenler gibidir” der Efendimiz SAV. Bugün madenlerin değer itibarıyla farklılıkları vardır.Madenlerin imamı altındır.Ancak her madende altın vardır ancak altın partiküllerinin enu çok olduğu maddeye biz altın demekteyiz.Topraktan altın çıkar.Bakır da dahi altın vardır ama pek az.Bu nedenle her maden “Ah! Bir gün altın olsam” diye bir özlem içindedir.Eskilerin simya , bugünün kimya dediği bu ilim madenler arasındaki ilişkiyi araştırır.En büyük halayi mladdeyi altına dönüştürebilmek .İnsanlık aleminde de bu özlem vardır.Her eli ayağı olan insan denilemez.Çünkü haylvanlık derecesinde kalmış , nefsin tüm kötü huylarını taşıyan nefsi emmarede boğulmuş kimsenin insanlıkla alakası olmaz.İnsaniyetteki zirve insanı kamil olabilmektir.İnsanın peryotları vardır.İnişleri çıkışları.Bazen inzsaniyet mertebesine çıkar sonra nefsine uyup hayvaniyet ve daha aşağı mertebeye iner.Ruhani alemde de peryodlar vardırBu iniş ve çıkışlar önce altı ayda bir olur sonra üç aya iner.Manevi hayatı disiplin altına almaktaki maksat bu peryodları sıkıştırmak , cezbeyi haftada bir ,günde bir hatta daim hale getirmektir.Her daim hale gelmiş cezebeye “huzur-u daim” denilir.Bu hale sahip insanlara veli, insanı kamil denilir.İnsanı kamil meleklerden dahi üstündür.Melekler bazı insanı kamilleri ziyaret için yeryüzüne inmek için izin isterler Allah Teala’dan .İinsanların bir çoğu hayvani özellikler taşır.Tasavvufda  mesela akrep,at,kedi,köpek her biri ayrı manaya gelir.İnsan bu özelliklere sahip olduğu müddetçe hiçbir zaman gerçek manada insan olamaz.

 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder