Melamet,şeriatın
şahsileşmesi olup kişisel neşedir.Melamet,ibadetsizlik değildir.İbadetle
ulaşılmak istenen maksadın hasıl olmasıdır.Çünkü dini ritüellerden bir maksat
amaçlanmıştır.Bu maksat hasıl olursa o ibadet yerine getirilmiş olur.Maksat
hasıl olmazsa o dini ritüel içi boş bir yorgunluk olur.Tıpkı
müşriklerin,Cenab-ı Peygamber’e karşı galip gelmeleri amacıyla kurban kesmeleri
gibi.Hem galip gelemediler hemde maldan
ve candan oldular.İbadetten bir murat ve maksat vardır.Bu maksadı
yakalamaktır.Melamet,ibadetsizlik değildir.İbadeti yaparken,o ibadetteki
maksadın hasıl olmasıdır.”Elin karda,gönlün yar’da “olmasıdır.Kurallara karşı gelmek hiç değildir.Zira “ZAHİR”
Allah Teala’(C.C)’nın bir ismi olmakla zuhur eden şey içindeki gizliyi bulma
neşesidir.Asla kurallara karşı gelmek yahut kuralsızlık demek de değildir.
Mevlana Vakfı İSKENDERUN
Mevlana Vakfı İSKENDERUN
Av.Şemsettin KESER
semsettin.keser@hotmail.com
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder