Vahhabi inancına göre Cebrail kavramı işlevini tamamlamış emekliye ayrılmıştır.Bu inanç emekli edilmiş bir dini meydana çıkartır.Allah ile kulları arasındaki aracıları hiç kabullenmezler.Halbuki aracıları araç olarak kabul edersen ve onlara müstakiliyet tanırsan şirk içinde olursun.Haktela istese Efendimize Hz.Cebrailsiz'de vahyi indirirdi.Niçin Cebrail'i vasıta kıldı.Keza,Hz.Cebrail'den sonra Peygamber'i vasıta kıldı.Çünkü Cenab-ı Hakk kulları ile Kulları vasıtasıyla konuşur,Cebrail bir Paşanın emir eridir.Peygamber ,bir mülk sahibinin idare etmek yetkisini tevdi ettiği Valisidir.Zahirdeki sistemler bu şekilde yürürken,Batında aynı şeylerin ceryanını ters algılamak işin aslını kaybetmek demektir.Cenab-ı Hakk akılları derece derece yaratmakla Hakk'ın hitabını ancak Hakk'a yakın olan tüm esmayı kendinde cem etmiş olanlar algılarlar ve bunu akıl derecelerine indirgeyerek diğer esma sahiplerine uygun şekilde aktarırlar.
Mevlana Vakfı İSKENDERUN
Mevlana Vakfı İSKENDERUN
Av.Şemsettin KESER
semsettin.keser@hotmail.com
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder