İnşikak suresi 84/16 ayetinde :"BEN ŞAFAĞA YEMİN EDERİM"buyurulmuştur.Ayetteki "Şafak"Efendimiz SAV 'in cismidir.Çünkü Efendimizin doğumu kıyametin yaklaşmasının işaretidir.Bu nedenle Hatem-i Enbiya'nın şeriatı ,bu hayatı dünyada tatbikine imkan görülen adaletin nihayetidir.Onun haricine çıkıldığında zulüm olur.En büyük adalet Hakk'ındır.Mahkemelerde adalet arayanlar adaletin cüz'isine sarılanlardır ki bu bir buğday harmanındaki bir taneye sahiplenip onu çekmeye çalışan karıncaya örnektir.O karınca adli ilahi harmanının genişliğini görse idi ihkakı hak için tane mesabesinde olan mahkeme hakiminin adaletine kalbini bağlamazdı.Hak Teala ki,kulundan haklılığını ispat için ne yazılı belge,ne şahit,ne keşif ve bilirkişi ister.Hiçbir delili olmayan yemin deliline dayanır.Ancak,Yemin Hakk üzerine olursa,Hakk'ın hakim olduğu bir davada adalet nasıl mümkün olmaz ki.Öyle bir adalet ki hiçbir masrafı yok.Öyle bir adalet ki icrası ve tenfizi hükmün içinde.Ancak hükme dair yazılı bir belge bulunmamakta,kararlar dijital ortamda muhafazadadır.Kararların icrası ise sabırla seyirdir.

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder