Halk
arasında derler :Nefsinin senin üzerinde hakkı var.Onu vermek gerek.Bu sözden
ne anlaşılmak gerekir.Hak sahibi kim?ve bu hakkı ödemekle mükellef
kim?Hak,ödenmediği vakit,hak sahibi mağdur Hakim’e gider ve hakkına
hükmedilerek bu hakkın zorbadan alınıp kendisine verilmesini ister.Eğer
nefsimizin hakları,yeme içme şeklinde
hazlar,gazap,şehvet,zorbalık,tekebbür,uçup ve hırs gibi sıfatlar ise bu
sıfatlar zaten kötülenmiş haller olup bu istilacılardan kalbin korunması
emredilmekle Hak sahibi olamazlar ve kılınamazlar. Nefsin üzerimizdeki hakkı sözünden bize bir binek vasıtası olarak
verilmiş cesedimizin yeme,içme,barınma hususundaki kullanım masrafları olabilir
ki bunları da şeriat ölçüsü içinde temin ve vermek gerekir.

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder