21 Mart 2016 Pazartesi

"NEFSİNİN SENİN ÜZERİNDE HAKKI VARDIR"sözü

Halk arasında derler :Nefsinin senin üzerinde hakkı var.Onu vermek gerek.Bu sözden ne anlaşılmak gerekir.Hak sahibi kim?ve bu hakkı ödemekle mükellef kim?Hak,ödenmediği vakit,hak sahibi mağdur Hakim’e gider ve hakkına hükmedilerek bu hakkın zorbadan alınıp kendisine verilmesini ister.Eğer nefsimizin hakları,yeme içme şeklinde hazlar,gazap,şehvet,zorbalık,tekebbür,uçup ve hırs gibi sıfatlar ise bu sıfatlar zaten kötülenmiş haller olup bu istilacılardan kalbin korunması emredilmekle Hak sahibi olamazlar ve kılınamazlar. Nefsin üzerimizdeki  hakkı sözünden bize bir binek vasıtası olarak verilmiş cesedimizin yeme,içme,barınma hususundaki kullanım masrafları olabilir ki bunları da şeriat ölçüsü içinde temin ve vermek gerekir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder