19 Nisan 2016 Salı

RESİM SERGİSİNE GİDEN BİR JAPONUN DAVRANIŞI

Bir Japon estetikçi,kitabında resim sergisine nasıl gidilir,bir tablo nasıl seyredilir onu anlatır:Yazar'ın sözleri:Öncelikle güzel bir banyo yapın;o kadar dikkatle ve o kadar incelikle hareket edin ki sade bedeniniz değil,ruhunuz da yıkansın.İtina ile kurulandıktan sonra temiz çamaşırlr ve pastel renkli elbiseler giyin,dua ederek evden çıkın.Mümkünse yolda kimse ile konuşmayın.Ruhunuzu sergide göreceğiniz bir güzelliği algılyacak ,özümleyecek bir hale getirin.Serginin kapısından dua ederek girin ve her tablonun önünde zmanın en büyük hükümdarının önünde durur gibi durun.Sergi boyunca mümkünse kimse ile konuşmayın,dikkatinizi dağıtmayın."(Teşekkürler Sabri Tandoğan üstadımız).Dağda gezen bir hayat süren Rahmetli Hassa/sögüt'lü Mehmet Ali Hoca'yı ziyarete giden rahmetli Muhammet Çito anlatmıştı."Mübareği ziyaret için bulunduğu yaylaya giderken,dağlar arasında akan bir derede boy abdesti alarak huzuruna çıktım"demişti.Eski insanlar,bir devlet büyüğünün huzuruna (kaymakamın,Valinin )çıkarken abdest alırlarmış.Bu maneviyata hürmetin bir gereğidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder