EN NAFİ’, ED-DAR İSMİ ŞERİFLERİ
Cahilin itikadına göre bütün bu sebebler
ezeli kudret izafesi, kalemin katibe olan nisbeti gibidir.Nitekim bir hükümdar
bir iyilik yapmak veyla bir ceza vermek
istese bunu , kaleme değil, kalemin emir verildiği kimseye yapar.Diğer
vasıtalar ve sebebler bunun gibidir.Cahil , kalemi katibin emrine verilmiş bir
şey olarak görür.Arif ise , kalemin Allah tarafından katibin emrine verildiğini
ve onun elinde bulunduğunu
bilir.Dolayısıyla kalemin emrine verildiği zatın Allah olduğunu anlar.Çünkü
katbi yaratan, ona güç kuvvet vreen ve parmaklarını hareket ettirmesini
sağlayan Allah olunca, o takdirde insanın eli ve kalemiyle yazanın Allah olduğu
anlaşılır.Cüzi iradeye sahip insanlar hakkında durum böyle olunca bunun cansızlar aleminde daha bariz olduğu
görülür.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder