30 Haziran 2024 Pazar

BİR ASALET ÖRNEĞİ

 Bosnalı Mesnevihan Hacı halif Hacımuliç hiç evlenmemişti.Vefatından bir süre önce bir bayan gazeteci kendisi ile bir röportaj yapar ve "hoşgörünüze sığınarak size bir soru soracağım?" der.Hacımuliç "Sor " der.bayan gazeteci şu soruyu sorar:"Evlenmek Peygamber efendimizin süneti siz niçin evlenmediniz?" deyince der ki:"Bu güne kadar bunu hiç kimseye açıklamamıştım.Artık açıklamam farz oldu.Ben sosyalist Yugoslavya zamanında sık sık polis nezaretine atılmaktayım.İslamın gerçeğini konuştuğum için, mevcut rejimi eleştirdiğim için.Benim nezarette olduğum günler yediğim yemeklere konulan ilaçlar nedeniyle evlat sahibi olma özelliğimi yitirdiğimi farkettim.Bunu da evleneceğim bir hanımefendiye söyliyemezdim.Söylemesem, gizlesem bu banayakışmazdı.Ahlaki bulmazdım.Çünkü her hanımefendi anne olmak ister.Benimde onun anne olabilme hakkını elinden almak gibi bir hakkım olamaz.Ben bu duygularla dedim ki bu benim kaderim.Bunun için evlenmedim"  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder