1 Temmuz 2017 Cumartesi

YETMİŞ İKİ MEZHEP

Rivayet edilmiştir ki İbrahim (a.s)'ın ümmeti kendisinden sonra yetmiş fırkaya ayrıldı.Biri hariç onların hepsi cehennemdedir.O bir fırka usul ve füruda İbrahim (a.s)'ın bulunduğu hal üzere olanlardır.
Musa (a.s)'ın ümmeti kendisinden sonra yetmiş bir fırka oldu.Musa (a.s) itikadı ve ameli üzere olan bir fırka dışında hepsi cehennemdedir
İsa(a.s) 'ın ümmeti kendisinden sonra yetmiş iki fırka oldu.İtikadında ve amelinde ona uyan bir fırka dışında hepsi cehennemdedir.
Muhammed (sav)'in ümmeti kendisinden sonra yetmiş üç fırka oldu.Bir fırka dışında onların hepsi cehennemdedir.O bir fırka ise Resulullah (sav) ve ashabının bulunduğu yolda olanlardır.Bu fırkaya fırka-i naciye (kurtuluşa eren)denir.
Ateş ehlinden olan yetmiş iki mezhebin aslı altı mezheptir;"Teşbih, ta'til, cebr, kader, rafz ve nasb"
TEŞBİH EHLİ:Allah'ı layık olmayan ,uuygunsuz sıfatlarla vasfedip mahlukata benzettiler
TA'TİL EHLİ:Allah'ı inkar edip ,Allah'ın sıfatlarını nefy ettiler.
CEBR EHLİ;kulların ihtiyar ve fiillerini inkar ettiler ve kullaklarını Allah'a izafe ettiler
KADER EHLİ:Allah'ın ilahlığını kendilerine izafe ettiler ve kendilerini fiillerinin yaratıcısı olarak kabul ettiler.
RAFZA EHLİ;Hz.Alinin dostluğu ve sevgisi hususunda aşırı gittiler. Hz.Ebubekir (ra),ve Hz.Ömer (ra) hakkında sövüp saydılar ve "Kim Muhammed(a.s)'dan sonra hemen Ali>'yae beyat etmemiş  ve onu halife ve imam kabul etmemişse iman dairesinden çıkmıştır"demişlerdir.
NASB EHLİ ;Hz.Ebubekir (ra) ve Hz.Ömer (ra)'e olan sevgilerinde aşırılığa gittiler.ve Hz.Ali hakkında tan ettiler ve "Kim Hz.Muhammed (sav)'den sonra Hz.Sıddık'e biat etmez ve onu halife ve imam kabul etmez si ,iman dairesinden çıkmıştır" dediler.
Bu altı fırkanın her biri on fırka oldular Böylelikle yetmiş iki fırka ortya çıktır.Bu mezhepler halen mevcuttur ve hepsi Kuran ve hadislerden  söz ederler..Bunlardan her biri "Kuran başından sonuna kadar bizim mezhebimizi açıklamaktadır, ancak halk bunu anlamazlar" derler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder