23 Temmuz 2017 Pazar

GÖNÜLE BAKMA,GÖNÜL BEKLEME

Allah aşkını gerçekten isteyenlerin kalbine bakılması Melami büyüklerinin özellik ve göreneklerindendir. Tarikata kabul edildikten sonra salik "Tahliye-i derun"yani içini boşaltmakla görevli olur ki buna gönül bekleme denir.
Salik kalbinde olan masiva düşüncelerini çıkarmaya elden geldiğince çalışır.gücü yettiği kadar kalbini boşaltıp Allah'dan başka hiçbir şeyi aklına getirmez.Zahiren ve batınen mürşide teslim olup onun emri üzere hareket eder.
Mürşit ,müridin istidadına bakar, istidadı kadar terbiye eder.Salikin üzerine düşen mürşidi canü gönülden sevmek ve onun sözünü tutmaktır.Hallerini ve sırlarını yabancılardan saklayıp korumak,şeriat ve tarikat edeplerine uymak , dost ve arkadaşlarıyla kaynaşmak,sohbete gitmektir.Yabancılara kaçıngan,çekingen ve uzak davranır.
Her talip bir olmaz.İlahi takdir gereği olarak istidadı oranında feyizlenir,kabı aldığı kadar alır.İstenen Allah'ın sevdiklerini sevmek ve gönül beklemeye devam etmek.Cenabı Hakk'ın huzurunda bulunduğunun şuuru ile davranmaktır.Bu huzur ve hulusun sonunda hal ve cezbe zuhur eder.
İnsanlardan her biri ilahi isimlerin birinin mazharıdır.Ezelden ebede kadar o cüzi ismin gereği ne ise onun üzerine hareket edip gider.Yaratılmışların hiç biri başka birine tam olarak asla benzemez.Keza velilerden gerek ermiş ve gerek salik kendine özgü bir tavır üzere meydana çıkıp seyrederek kemallerine yetişir.Zevkler,haller ve makamlar,gönül aynalarının cilasına göre suret gösterirler.Cemal ve celal esmasının hükümleri hep böyledir.
Hazreti Davud zamanından gelen hadisi kutsi meşhurdur:"Ben bir gizli hazine idim Bilinmeyi sevdim ve mahlukatı bilinmek için yarattım".Bütün yaratıkların yaratılma sebebi zat,esma,sıfat marifeti  ve sevgisi olduğu şu ayetten de anlaşılacaktır:"Cinleri ve insanları ancak ibadet etmeleri için yarattım"(51/56)
Bu ayette "İbadet","marifet" olarak tefsir edilmiştir.Yani Rabbi bilmek anlamındaki Allah marifeti için yaratılmış olduklarını bildirilmiştir.İbadet çeşitleri Muhammedi şeriatta belli edildiği gibi tarikat halleri de ashap vasıtasıyla öğrenilmiştir.
Ümmetin kurtulan fırkası yani "fırkai naciye"hadisi şerifte:"Benim ve sahabelerimin yolunda olanlar" olarak bildirilmiş olduğuna göre ,mümin kullar için Resule(sav) ve ashabına uymak suretiyle marifetullah ve muhabbetullah kazanmaktan başkayol yoktur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder