SU,SÜT,ŞARAP VE BAL IRMAKLARI.Kesafet alemi dediğimiz bu şehadet aleminde bu mayilerin bedenle olan münasebetleri ve yaptıkları işlevler aklımıza gelir.Su gökten inen yağmurdan oluşur(gökten mi yere iner,yerden mi göğe çıkar tartışılır).Temizleyici özelliği mevcut olup,her yaratılanla bir alakası vardır.Süt,insandan ve hayvandan çıkar.Cesedi besler.Şarabın cesetle alakası vardır ki gam ve kederi giderir.Bal ise bir hayvan'dan çıkar.Cesedin bir başka şekilde olacağı Cennet alemindeki bu ırmakların karşılığı nedir?
Bu nehirlerin hakikatları hususunda Nimetullah Nahcivani hazretleri tefsirinde buyurmuştur ki:Su nehrinden mahsat LEDÜN İLMİDİR.Cismi Taklit ve tahminat bulanıklığından temizler.
Süt nehri,fıtratta mevcut ilahi muhabbet zevkidir.Bu nehirden içenin zevki hevayı nefse meyil ve dünyaya iltifatla bozulmaz.
Şarap nehrinden murat Muttakilerde hasıl olan cezbe-i ilahidir.derecesi kabiliyetlere göre değişir.
Bal nehrinden murat ise Hakk'ı hakkal yakin mertebesinde bilmek ve anlamaktır ki zevkidir.
Bu nehirlerin hakikatları hususunda Nimetullah Nahcivani hazretleri tefsirinde buyurmuştur ki:Su nehrinden mahsat LEDÜN İLMİDİR.Cismi Taklit ve tahminat bulanıklığından temizler.
Süt nehri,fıtratta mevcut ilahi muhabbet zevkidir.Bu nehirden içenin zevki hevayı nefse meyil ve dünyaya iltifatla bozulmaz.
Şarap nehrinden murat Muttakilerde hasıl olan cezbe-i ilahidir.derecesi kabiliyetlere göre değişir.
Bal nehrinden murat ise Hakk'ı hakkal yakin mertebesinde bilmek ve anlamaktır ki zevkidir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder