Hikaye edilir ki Beyazid-i Bistami, Hz.Peygamber SAV in nasıl kestiğini bilemediği için bir müddet karpuz yememiştir.Şems-i Tebrizi ise Bistami'nin karpuz hikayesi nedeniyle perdeli(mahcub) s bulunduğunu söylemiştir.ÜFtade hazretleri ise " Her halde şems-i Tebrizi , zühdünün fazlalığının Bistami yi perdeli kıldığını söylemek istemişytir.
Halbuki hakikatte hem Beylazid hem Şems tam anlamıyla kamildirler.Şu kadar var ki Biustami riyazet yoluyla, Şems ise marifet yoluyla Hakk'a vasıl olmuşlardır.Allah'a giden yollar ise pek çoktur.Fakat riyazat yolu daha sağlam ve güvenlidir.Zühdü galip olan kimseye bir müddet maneviyat yolu açılmayabilir.Fakat açıldığında da varacağı yere bir defada varır.
İşte bu sebeblerledir ki , şeriat ve tarikatta kemal noktasına ulaştığı için hallac, kendini zaptedememiş ve bilinen uslup ile işin hakikatını ifgade etmek durumunda kalmıştır.
Allah Teala'nın inayeti , insanı önce kabule, sonra zühd ve riylazata , daha sonra aşk ve hale, en sonunda da hakikat alemine götürür..
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder