"VARLIĞIMIZIN DELİLLERİNİ; KAİNATTAKİ UÇSUZ BUCAKSIZ UFUKLARDA VE KENDİ NEFİSLERİNDE ONLARA GÖSTERECEĞİZ Kİ, O KURAN'IN GERÇEK OLDUĞUNU ONLARA İYİCE BELLİ OLSUN"(Fussilet suresi ayet 53)
Bu ayette NEFİSLER ve UFUKLAR söz konusu yapılmıştır. İki yoldan da Hakk'a ulaşmanın mümkün olduğunu ifade edilmektedir. Nefislerden gelen yol Kalpten Allah'a gidiş merhalesidir ki tasavvufta buna "Seyri Enfüsi" derler. Ufuk kelimesinin çoğulu Afak olup "Afak" ise kalbin dışındaki bütün teknik imkanları ifade eder. Buna da tasavvufda "Seyr-i Afaki" denir.
Allah'a yapılan seyahatların ve miraçların ifade edildiği birimin adı Tasavvuftur. İnsanları Allah'a götüren yol'un ismidir. Tasavvvufu sadece tarikat olarak algılayıp tarikat denince akla Yunuslar Mevlanalar değilde günümüzdeki kötü örnekleri verenler buna itiraz ederler. Kusur yol da değil kötü örnek olan insandadır.
Bu ayette NEFİSLER ve UFUKLAR söz konusu yapılmıştır. İki yoldan da Hakk'a ulaşmanın mümkün olduğunu ifade edilmektedir. Nefislerden gelen yol Kalpten Allah'a gidiş merhalesidir ki tasavvufta buna "Seyri Enfüsi" derler. Ufuk kelimesinin çoğulu Afak olup "Afak" ise kalbin dışındaki bütün teknik imkanları ifade eder. Buna da tasavvufda "Seyr-i Afaki" denir.
Allah'a yapılan seyahatların ve miraçların ifade edildiği birimin adı Tasavvuftur. İnsanları Allah'a götüren yol'un ismidir. Tasavvvufu sadece tarikat olarak algılayıp tarikat denince akla Yunuslar Mevlanalar değilde günümüzdeki kötü örnekleri verenler buna itiraz ederler. Kusur yol da değil kötü örnek olan insandadır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder