Keşfül Esrar'da denir ki:Biz, istediğimizi tehlikeye atarız, istediğimizi de kahır zincirine çekeriz.Biz azimüşşan,ezel-i azalde,saadet tacını sadet ehlinin başına koyduk ve bu insanlar için "Bunlar cennettedir ve kayırmadım (La übali)" davulunu çaldık.Bir topluluğun alnına da şakavet yazısını yazdık ve "Bunlar cehennemdedir ve kayırmadım (La übali" davulunu çaldık.Ey genç Allah'ın sıfatları içinde "La übali"sıfatından daha üzücü ve hazin bir sıfat yoktur.Peygamberin, "Keşke Muhammed'in Rabbi Muhammed'i yaratmasaydı" demesi , bu sözün korkusundan dolayı çıkan iniltisidir.Ebu Bekir Sıddıkin:"Keşke meyvesi yenen ve kesilip direk yapılan ağaç olsaydım" sözü ,bu hadiste/sözde olan derttendir.En güzel sözü tarikat piri (Abdullah Ensari)söylemiştir.İş, bir kimseyi usandıran, bir kimseyi de amele sevk eden değildir.İş öyle olmalı ki ,ezelde kişiye uuygun olsun.Uzaklaşmışların ulusu olan İblis, onca yıl amel dergahında idi.Melekut ehlinin hepsi onun devletinin davulunu çalardı.Ezel dergahında ona başka türlü bir elbise dikildiğini bilmediler.Amel atölyesinde onu, makasla kesilmiş ipekli elbiseler içinde görürlerdi.Halbuki ezel atölyesinde onun için siyah kilim dokunmuştu."VE KANE MİNEL KAFİRİN-Kafirlerden idi"(Bakara 2/34)
Hafız dedi ki:
"Bir kimsenin siyahla dokunmuş baht kilimini
Zemzem ve Kevser suyu ile ağartmak mümkündeğildir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder