14 Ağustos 2016 Pazar

MEZHEPLERİ ORTADAN KALDIRMAK

Aslında mezhep kurumunu değil,mezhep taassubunu ortadan kaldırmak gereklidir.Bu işi ise ancak Tasavvuf mümkün kılar.Ebu Hanife ile İmam Malik arasındaki ayrı fıkhı konu sayısı,Ebu Hanife ile İmam Cafer-i Sadık arasındaki farklı fıkhı mesele sayısından fazla imiş,Bunlar niçin ifade edilmezde hadise dört mezheple kapatılır.Yemende Husiler,Osmanlıya en yakın olan Zeydi mezhebindedirler.İmam Caferi Sadık,on iki imam arasında hürmet görür ancak mezhebi olan Caferiliğe yan sakarız.Bugün İslam dünyasınde en büyük parçalanmayı ve taassubu körükleyen unsur mezhep konularıdır.Kur'an'da fıkha ait kurallar %20 lik yekün teşkil ederken,islam Fıkıhla eş değer yapılmış,hala suların hükmüyle başlayan,namaz esnasında iki ayak arası mesafenin açıklığını ilmi tartışma konusu zanneden,el bağlanırmı,nasıl bağlanır v.s ile dini şekle boğan bir anlayışın müslümanların birliğine engel olduğu nedense tartışılmadı.Bugünün Türkiyesindeki idareciler,İslam devletleri ile olan münasebetlerine hep ekonomik olarak yaklaştılar,dünyayı ön planda tuttular.Mısır'da ihvanı Müslimin iktidara geldiğinde ülke gündemindeki konu,hırsızlık yapanın kolunun kesilmesi akabinde pansıman ypılıp yapılmayacağı,yahut ülkenin ahlakını bozduğu için turistlerin Mısır'a seyahatı konuları idi.İslamın kalb ile gönül ile olan konuları değil,bir fıkıh kuralının hemen ön planına çıkartılmasını islamcılık olarak mühim addetmek Allah'ın tüm alemlerin Rabbi olduğu ayetine uygun düşmemektedir.

Mevlana Vakfı  İSKENDERUN
Av.Şemsettin KESER
semsettin.keser@hotmail.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder