Abdalların namazında sehiv secdeleri bulunur. (Halbuki) ariflerin nazarında vücud mahvolur"(Sunullah Gaybi hazretleri).
İnsanı Kamil muhabbeti hasıl oldukça ilham ve salih rüya ile cümle müşkiller hallolur. Muhabbetten mana çocuğu doğar. Bir şeyhi kamilin söylediği sözü, mürid derhal kabul eylerse nikahı manevi olur.
İbadetten, taatten, mücehedattan, riyazattan, esmaü ezkardan, evradu uzletten, çile ve halvetten maksat ve netice, talib kendi hakikatına erişmek ve kendi özünden haberdar olmak, bikemalihi mahiyyetini bilmektir. Kendi özünden haberdar olmaktır. Bu maksada yol ise ikiden hali değildir: Ya bedeni mücahede ki vadii berzahidir. Ya cezbe-i maneviyye ki şah-rah ı manevi ve rahı vahdettir
Huzur isteyen zuhur istemez, zuhur isteyen huzur istemez. Muhabbed istidadın cilasıdır. Halkın boş işlerle uğraşması, sohbetin kadrini bilmemesindendir. Sıddikler hakkında yetmiş adam "Filan kimse mülhiddir, zındıktır" demedikçe velayet mertebesine ulaşılamaz.
Namazın hakikati, Hak'la daima vuslattır.
İnsanı Kamil muhabbeti hasıl oldukça ilham ve salih rüya ile cümle müşkiller hallolur. Muhabbetten mana çocuğu doğar. Bir şeyhi kamilin söylediği sözü, mürid derhal kabul eylerse nikahı manevi olur.
İbadetten, taatten, mücehedattan, riyazattan, esmaü ezkardan, evradu uzletten, çile ve halvetten maksat ve netice, talib kendi hakikatına erişmek ve kendi özünden haberdar olmak, bikemalihi mahiyyetini bilmektir. Kendi özünden haberdar olmaktır. Bu maksada yol ise ikiden hali değildir: Ya bedeni mücahede ki vadii berzahidir. Ya cezbe-i maneviyye ki şah-rah ı manevi ve rahı vahdettir
Huzur isteyen zuhur istemez, zuhur isteyen huzur istemez. Muhabbed istidadın cilasıdır. Halkın boş işlerle uğraşması, sohbetin kadrini bilmemesindendir. Sıddikler hakkında yetmiş adam "Filan kimse mülhiddir, zındıktır" demedikçe velayet mertebesine ulaşılamaz.
Namazın hakikati, Hak'la daima vuslattır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder