Ahirette soru varlık sahiplerinedir.Varlık fenafillah makamında tamamen kalkar.Soru hesap,varlık,benlik sahiplerinedir.Soruvarlıktan sorulur.Devlet vergiyivarlık sahibinden alır.Fakirden almaz."Benim" dediğin nevarsa , hepsinin hesabı senden sorulur.
Sendeki varlık senin değildir.Sen bile senin değilsin.Sendekivarlıklar nasıl senin olur.Sen, ben, o demek varlık sebebidir.İkiliktir.Bir salik kendisinde olan varlıkların, kendisine ait olmadığını ve varlığın bir varlık olduğunu ,o varlığında Allah'a ait olduğunu kamile varıp ona ikrar verince idrak eder.
Bu nasıl olur? Salik tevhid-iefalde fiillerin Hakk7ın fiilleri olduğunu ,Tevhidi sıfatta sıfatların Hakk'ın sıfatı olduğunu , tevhidi zatta vücudun Hakk'ın vücudu olduğunu,afakta,enfüste ,sükun ve harekette zevk etti mi,efal,sıfat,taz(vücud) şirkinden kurtulur ki ,zaten kişide olan varlık, variyet bu idi.Kişi bunlara sahip çıkarak , bunlar benimdir diye inanıyordu.Bunların Hakk'ın olduğu idrak edilince , kişi variyetten kurtulur.Sen,ben, o kalmaz varlık birvarlık olur.Bir kişi de hesabı efal, sıfat, zattan verecektir.Hesabını burada verene hesap yoktur.Ona hesap ver denmez.işte üç hesap budur.
kURAN DA "O işlediğinden sorulmaz ama sizler sorulursunuz"(Enbiya 23) buyrulur.Bir salik fen-i tam ile fenafillah oldumu ,o saliktevarlık kalmaz.Bekabillahta ise Hak kulunda zatı,sıfatı,efali ile zahir olur.Artık salikten işleyenAllah'dır.Allah'a soru hesap olur mu?Olmaz.Kişibumakama ne ile erişir? Tevhidle.Onun içintevhidden daha büyük bir okul yoktur.Ama sen sen olarak ne işlersen , her şeyden sorulacaksın.Variyetle yapılan her amel batıldır.Variyet ikilik getirici bir şeydir."Allah kendisine ortak koşulmasını bağışlamaz(Nisa 48)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder