Bugün uzaya fırlatılan uydu istasyonları ve casuslukiçin kullanılan vasıtalırın geldiği noktayı düşündüğümüzde hemen hemen dünyanın her metrekaresi gözlemlenebilmektedir.Bu durumda Kur'an da bahsedilen İskender'i zülkarneynin sed çekerek diğer insanların güvenliğini sağlanan veadına Yecüc Mecüc denilen kavim kimdir ve nerededirler.Eğer dünya gezegeni üstünde ise bir yer altı kavmi değilse mutlaka tespit edilebilirdi.
İskender-i Zal-Karneyn kıssası, Kuranı Kerimde özetle şeyledir:İskenderu Zülkarneyn bir yol tutar ve nihayet güneşin battığı yere ulaşınca, onu(güneşi) kara bir balçıkta batar buldu.Ve onun yanında bir kavim buldu .İskender-iZülkarneyn o kavme Allah'ın emir ve nehiylerin bildirdi..Sonra yine bir yol tuttu nihayet güneşin doğduğu yere ulaşınca , orda da bir kavim buldu.O kavmin üzerine güneş doğmuş ama onları güneşten koruyacak üzerlerinde bir siperleriyoktu.Yani o kavim çıplaktı.İskenderi Zülkarneyn taraından bu kavme hiçbir hitap yapılmadı.Sonra İskender'i Zülkarneyn yine bir yol tuttu, nihayet iki set arasına ulaşınca , onların önünde hemen hiç söz anlamayan birkavim buldu.O kavim, Yecüc ve Mecücden şikayette bulundular.Kendileri ile Yecüc veMecüc arasında birset yapılmasını İskender-iZülkarneyn den istediler .İskenderi Zülkarneyn onlardan demir kütleleri istedi ve ikidağın arasını o demir kütleler ile doldurdu .Sonra da üfleyin dedi, üzerine de erimiz katran döküldü. set yapıldı.Yecüc veMecüc o seddi ne aşabildiler, ne de delebildiler.Yalnız İskenderi Zülkarneyn dedi ki ;Rabbimin vaadi( kıyamet) geldiği zaman onu(o seddi) yerle bir eder.ŞüphesizRabbimin vaadi gerçektir)Kehf 83-98)
Bu kıssa bir enbiya rümuzudur."Rümuzu enbiyayı vakıf olandan sor"DEMİŞTİRnİYAZİ mISRİ HAZRETLERİ.Şöyle ki İskenderu Zülkarneyn KabeKavseyn yani makamı cemul cem cahibidir.İlk Yolculuğunu batıya yapıyor yani güneşinbattığı yere .Güneş nerde batıyor?Kara balçıkta.Nedir o güneşin battığı kara balçık ve güneş?Güneş zat-ı İlahidir, balçıkta vücuddur.Tevhidde hangi makamda güneş batar?Bekabillah makamlarından , makamı hazretü cem'de .Güneş orda batar.Yani bu makamda Hak batındır, halk zahirdir.Bumakam kurbunevafil makamıdır, sıat makamıdır.Kesret hakimdirSalike bu makamda Hak değil halk görünür.Zira Hak batın olmuştur.Buradaki kavim ikinci şeriat sahipleridir.Bu şeriat hakikatın şeriatıdır.Kutbiyyet makamıdır.HazretiPeygamber(sav) bumakamda Muhammed adını almıştır.Zülkarneyn Hazretül Cem makamı saliklerine , şeriatın emir ve yasaklarını bildirdi.Bumakam şeriat makamıdır.Ama bu şeriat hakikatın şeriatıdır.Zülkarneyn yine bir yol tuttu.Bu sefger güneşin doğduğu yere vardı.Burada birkavimlekarşılaştı, örtüleri yoktu çıplaktılar.Güneşin doğduğu bu makam makam-ı cemdir.Doğan güneş Zatı İlahi güneşidir.Bu makam vahdet makamı, ruh makamıdır..Bumakam sahipleri üryandır.Bu makamda Hak zahir(güneş doğdu) HALKBATINDIR.bUmakam kurbuferaiz makamıdır."Enel Hak" sedası bu makamdan yükselir zira bu makam "Ene" makamıdır.Bumakam Sıddıkiyet makamıdır.Hazretül Cem makamı "Ente"makamıdır.Bumakamlar bekabillah makamlarıdır.Derslerini görenler bilir.
Sonra Zülkarneyn bir yol daha tutuyor vebir kavimle karşılaşıyor.Bu kavim hiç söz anlamaz bir kavim olup Yecüc veMecücden şikayetediyor.Kimdir bukavim? Ehli Şeriatttır.Tabiat mertebesi ile nefs mertebesiarasında bulunurlar.Bu kavim "iki sed" arasında bulunurlar kised budur.Tabiat seddi ve nefis sedi.Bunlar söz analmaz.Yani marifetullah ve hakikatı anlamazlar.Hak irfaniyetine karşı kapalıdırlar.Şikayet ettiklerikavimYecüc veMecüc ise ,ehli hakikattır.Ehlizahirin(şeriat ehli) en fazla rah0atsız oldukları kavim ehli hakikattır.Ehlizahirin, ehlihakikata karşı hiç tahammülleri olmadığından onlara arzda yaşama hakkı tanımazlar.Ama karşı karşıyada gelmek istemezler.Zira onların ilim ve irfaniyet ve ahlakları karşısında ezilirler.Buhal onların ehli hakikata karşı kinlerini artırır.Ehlizahir , ehlihakikatekarşı tamamen kapalıdırlar.Ne zaman ki ehlizahirin üzerine kıyamet kopar , o zaman hakikat aşikare olur vesed yıkılır.Hakikat her yeri ,yanı ve yönü kaplar.Bir deşu gerçek vardır ki ehli zahir, ehlihakikatın arasına giremez.zira o seddi aşamaz.Ama ehli hakikat , ehli zahirin arasında bulunur., ona sed yoktur.Ehlihakikat, ehlizahirin içinde de hakikatı ızhar etmez.Ederse Hallacı Mansur'un başına gelen onunda başına gelir.Ehlizahir olanlar muvahhidleri vahşice öldürmekten debüyük haz alırlar.Getirilen demir kütleleri , zahirde ayettir yani vahiydir.Üzerlerine dökülenkatranda örtüdür.Yani Zülkarneyn şeriatı hakikatın üzerine örtü çekti.Şeriata yardım etti.İnsanı Kamil avamın arasında şeriat ile görünür.Hakikat ile görünmez.Hakikate aşikar etmez, örtüyü kaldırmaz.Katran hakikatekarşıhicap(örtü) ifade eder.Bu hicab hicab-ızulmettir.
İkitürlü zulmetvardır:
1-Hicab-ı Zulmet
2-Hicab-ı İzzet
Hicabı Zulmet:Ehlizahirin hicabıdır.Onlar Hak ve Hakikatetamamen kapalıdırlar.Bunlar variyet sahipleridir.Kendilerinden başkasın görmezçler.Variyet benlikten, ben demekten gelir
Hicabı İzzet;Ehlihakikatın hicabıdır.BudaHakkın suretlerde , suretlerle gözükmesidir.Şimdisuretleri ehli zahire hakikatı cihetinden söylesen olur mu?Olmaz.Zira onların gözleri , kulakları, iradeleri hicabı zulmet ile örtülmüştür.Hakikate tamamencahildirlerMuvahhidin sözlerini anlayamazlar.
Zülkarneyn makamı sahibi, kalb sahibidir.O, fena ve beka derslerini telkin için ,fena ve beka saliklerine tevhidi talim eder.Avamın arasında da bulunup , bazen onlarla da sohbet eder.Tevhidkocasını salar, tutanan olursa çeker çıkarır kuyudan.Kuyuda olanları çıkarır.Yoksa Kamil ehlizahirin arasında şeriatıyla görünür.hakikatıyla değil.Lakinkıyamet kopmaya yakın , hakikat afakta aşikar olur.Enfüste ise kıyamet;nefsin ruha tebdil olmasıyla olur.Yeter ki o anın belirtileri kendisinigöstersin.Tomurcuk halinialmış bir güle bir seher rüzgarı (nefes) yetiştimi ,tomurcuknasıl açılıyor, gül nasıl açığa çıkıyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder