Ankara'da 1998 yılında ANKARA'da vefat etmiş KAYHAN DEDE,iki kitabın tekraren ve tekraren okunmasını tavsiye edermiş.Cenab-ı Peygamber hayatını anlatan SİYERİ NEBİ,diğeri Mustafa Kemal'in NUTUK kitabı.Vahdet-i Vücud'a inananlarda geçmişle ve gelecekle alakalı hiç olumsuz değerendirme olmaz."YAPAN HAKK,YAPTIRAN HAKK"olarak hadiselere bakılır.NUTUK içindeki cümleler derinlemesine değerlendirildiğinde,Kur'an,hadis ve evliyaullah sözleri olduğu anlaşılacaktır."Yurtta Sulh,Cihanda Sulh"sözü gibi.Bu sözdeki "Yurt"kelimesini kendi vücudumuz-cesedimiz olarak ele alalım.Kendimizde sulh hasıl sağlanır?Vücud dünyamızdaki kötülük kaynağı olan nefs yok edilirse,vücutta savaş bitip sulh temin edilmiş olur.Tüm insanlarda aynı çaba olduğu zaman,Tüm dünya Cennet haline gelir.Yahut Nefsini öldürüp kendi vücudunda Sulh'u temin eden insan,dış alemdeki tüm işlerde tasarruf edenin Hakk olduğunu görür,Tüm mükevvenatın Hakk'ın bir aleti olduğunu idrak eder,ve Tüm insanların Hakk'ın iyali olduğu idrakiyle her şeye saygı gösterir.İşte CİHANDAKİ SULH budur.

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder