Cenabı Pir Mevlana efendimizin belirttiği bu hadisi muhtemelen Efendimizden(SAV)duymuş olabilir.Buradaki "Akil"kişi bizim gibi avam-ı nas değildir.Çünkü işlerin başlangıcında,o işin sonunun neye varacağını bilmek meçhuldür.Ancak,Hakikatı(Batını)görmeye müsait göze sahip kişi(İnsanı Kamil)sonu,başlangıçta görürler. O iş vukua geldikten sonra sonucu aşikaren meydana çıktığı için herkes sonucu görür.Eğer Gayba ilişkin görecek gözümüz yoksa ne yapmalı?Ya Gözü açık birisiyle birlikte hareket etmeli,böyle bir zata ulaşamamışsak büyüklerin halini yaşayabilmek gayreti ile onların yolundan aczimizi ifade ede ede sürekli (Ya Rabbi sen bilirsin,Ya Rabbi sen bilirsin)diyerek hüsnü zanla Az konuşup,az karışıp(insanlar arasına)gözümüz gönül dünyamızda,kalbimiz büyüklerin hasret ve muhabbeti ile dolu,şikayetkar olmayan bir uslupla verilene (takdire)razı bir şekilde bu hayatı tamamlamalıyız

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder