İnsanlar birbirlerinden farklı yaratılmışlardır.Hakikati kendi imkanları ve takatlarına göre araştırırlar.Bu nedenle Hakikatı araştırma metodlarıda farklılık gösterir.Bu farklılıklar kurumları oluşturur.Fıkhi mezheplerdeki ayrılıklarda insandaki fıtrat olgusunun tezahürüdür.Bir anlamda Kıyamete kadar İslamın yenilenmeside bundan kaynaklanır.Allah Teala,İslam'ı kıyamete kadar ifrat ve tefrit arasında kurulmuş müesseseler arasında güçlendirmiş ve İSTİKAMET üzere olanlarla yol devam etmiştir.Küfür üzere bulunan çok kimselerin islami içerik ile zayıf tarikatlar tarafından hidayet olmaları geçiş dönemini sağlamaktan başka bir şey değildir.Çünkü batılın karıştığı tarikatlarda mühtedinin kendinde bulunan bazı şeyleri bulması o kişiye bir rahatlık vermekte ve İslam'ı rahatlıkla kabul edebilmektedir.Eğer bizler bu tarikatların yaptıkları işlerde müsamahakar davranışlar üzerinde bulunmazsak,İslama en büyük zararı veririz.
Tasavvuf ehline düşen gayret,belli bir seviyeyi kat edenlere bir sonraki hakikatı bildirmek için çalışmaktır.Bu nedenle yapılan tenkitte Şeyhin postnişinliği nasıl ele geçirdiği değil,İslam'a bağlılığı ve insanlığa yaptığı hizmette aramalıyız.Eğer bu kişiler nedeniyle bir kişi hidayet buluyorsa,bu o şeyhin dünyadaki en büyük nimete kavuştuğunu gösterir.Hadis-i Şerif:"Vallahi,senin hidayetinle bir tek kişiye hidayet verilmesi,senin için kıymetli develerden müteşekkil sürülerden daha hayırlıdır"şeklindedir.
Tasavvuf ehline düşen gayret,belli bir seviyeyi kat edenlere bir sonraki hakikatı bildirmek için çalışmaktır.Bu nedenle yapılan tenkitte Şeyhin postnişinliği nasıl ele geçirdiği değil,İslam'a bağlılığı ve insanlığa yaptığı hizmette aramalıyız.Eğer bu kişiler nedeniyle bir kişi hidayet buluyorsa,bu o şeyhin dünyadaki en büyük nimete kavuştuğunu gösterir.Hadis-i Şerif:"Vallahi,senin hidayetinle bir tek kişiye hidayet verilmesi,senin için kıymetli develerden müteşekkil sürülerden daha hayırlıdır"şeklindedir.

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder