20 Aralık 2015 Pazar

"EY İMAN EDENLER,ALLAH'DAN KORKUN VE SADIKLARLA BERABER OLUN"



Tevbe 9/119 ayetidir.İman edenlere bir hitaptır.Bu nedenle SADECE İMAN ETMEK YETERLİ DEĞİLDİR.Yalnız iman kifayet etse idi ıttıka ile emir buyrulmazdı.Ittıka emirlere uymak,nehiylerden kaçınmaktır.Takvadır. dereceleri vardır:Evvela şirk ve küfürden,ikinci olarak haramlar ve kötü ahlaktan,üçüncü olarak ta kalbi kötü düşüncelerden temizleyip ilahi ahlakla ahlaklanmamız emredildi.BUDA YETMEDİ.Ayrıca Sadıklarla birlikte olmamızı istedi.Çünkü imanın kemali ıttıka ile,ıttıkanın kemali sadıklarla olmakla mümkündür.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder