KABETÜ'L-UŞŞAK BAŞED İN MEKAM
HER Kİ,NA-KES AMED İNCA ŞOD TEMAM.........
Bu makam Aşıkların Kabe'si oldu. Noksan gelen tamamlanır.
ALLAH İÇÜN ALLAH İLE ALLAH'A GİDERSİN
ALLAH'TAN ALLAH İLE ALLAH'A GELİRSİN
20 Aralık 2015 Pazar
EDİRNE SELİMİYE CAMİSİ
Padişah "Kıbrısı fethedersem ganimet malından bir cami yaptıracağım"diye nezreder.Kıbrıs fethedilir.Efendimiz SAV,padişahın rüyasına girer ve caminin Edirneye yapılmasını emreder.Cami yapılacak yer Laleci Baba isimli bir şahsın lale bahçesidir.Padişah ne kadar parayı artırdı ise adam lale bahçesini bozmak istememektedir.En sonunda,lalelerin çeçeklerinin şeklinin cami içindeki mermerlere işlemesi sözü karşılığı bahçeye cami yapılmasına izin verir.Mimar Sinan,cami içindeki mermerlere,laleleri kabartmalı olarak değilde oymalı olarak işler.Niçin kabartmalı yapmadın diye soranlara:"Ters adamın ters lalesi,ters adamın ters işi olur.onun laleside ters olur"dedi
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder