2 Aralık 2015 Çarşamba

BÜYÜKLER NİÇİN MEDH EDİLİR?

Evliyanın medhindeki medh,hakikatta Alla Tealaya'dır.Çünkü,o zevatın bir güzel yönü(hulk-i haseni)övüldüğünden Tüm güzel ahlak Cenab-ı Hakk'ın sıfatı olduğundan ve de Evliyayı övmek,aynı zamanda bu güzel ahlakı bizlere öğreten Peygamberi övmek anlamında olmakla  dahada ileri giderek o güzel ahlakı peygamberine öğreten yüce Mürebbi'i övmek olur.Tıpkı namazdaki tahiyatta okunan duada Cenab-ı Hakk'ın, Nebisine gönderdiği selamı onun adına alırken""ve's-selamu aleyna ve ala ibadillahi'ssalihine"(Ve selam üzerimize ve Allah'ın salih kulları üzerine olsun)demesi örneği gibi.VARLIĞI(CİSMİ)KAR,GAYBİ(HAYALİ)KAR.VAR OL SEN EY TERTEMİZ HÜNKAR.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder