Abdullah b. Abbas(r.anhüma) şöyle rivayet eder:
“Resululah’ın terkisinde idim, buyurdular ki:
Ey oğul! Sana bazı kelimeler öğreteceğim:Allah’ı koru ki O
da seni korusun. Allah’ı koru ki O’nu karşında
(yanında)bulasın. İstediğin zaman Allah’dan iste.Yardım dileyeceğin zaman Allah’dan
dile.
Şunu da iyi bil ki, eğer bütün insanlar bir konuda sana
faydalı olmak için bir araya gelseler, Allah’ın senin lehine yazmış
olduğu dışında bir fayda veremezler. Yine eğer insanlar sana bir konuda zarar
vermek için toplanacak olsalar, Allah’ın senin aleyhine yazmış olduğu dışında
bir zarar veremezler.(Çünkü)kalemler kaldırılmış ve sayfalar kurumuştur.”
Hadis-i şerifte ki “Allah’ı
koru” kavramı Allah’ın emirlerini yerine getirip yasakladıklarından kaçınmak
manasındadır.
Korunması
emredilenlerin başında NAMAZ gelir.”Onlar namazlarını gereği gibi korurlar”(Mearic
70/34)
Korunması gereken şeylerden birisi de ABDESTTİR.
Korunması emredilen şeylerden birisi de YEMİNLERDİR.
Korunması emredilen şeyler içinde BAŞ ve KARIN vardır.Baş
ve onun taşıdıklarını korumaya ;kulak,göz ve dili haramlardan korumak
girer.Karın ve onun ihtiva ettiklerini korumaya ise , kalbi, haramda ısrar
etmekten koruma hususu girer.Karnı korumanın kapsamına haram yiyecek ve içecek
girişinden korumak da dahildir.korunması gereken organlar arasında en önemlisi
dil ve cinsel organdır.
Hadisi şerifte geçen “ALLAHIN KULU KORUMASI”iki şekilde
olur.
Korumanın BİRİNCİ çeşidi Dünya işlerinde onu koruma
altına alır.Bedenini,çocuğunu, ailesini ve malını koruması gibi.”Onun önünde ve arkasında Allah’ın emriyle
onu koruyan takipçiler(melekler) vardır.Bir toplum kendilerindeki özellikleri
değiştirinceye kadar Allah, onlarda bulunanı değiştirmez.Allah bir topluma
kötülük diledi mi, artık onun için geri çevrilme diye bir şey yoktur.Onların
Allah’dan başka yardımcıları da yoktur.”
Korumanın İKİNCİ
çeşidi Allah Teala’nın kulunu dinini ve imanını korumasıdır.Yaşadığı sürece
her türlü şüphelerden ve sapıklıklardan , haram olan arzulardan uzak tutması ve
ölümü anında dinini korumasını sağlaması demektir. Böylece kişi iman üzere
ruhunu teslim eder.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder