7 Kasım 2017 Salı

ALLAH’IN SINIRLARINI KORUMAK

Abdullah b. Abbas(r.anhüma) şöyle rivayet eder:
“Resululah’ın terkisinde idim, buyurdular ki:
Ey oğul! Sana bazı kelimeler öğreteceğim:Allah’ı koru ki O da seni korusun. Allah’ı koru ki O’nu karşında (yanında)bulasın. İstediğin zaman Allah’dan iste.Yardım dileyeceğin zaman Allah’dan dile.
Şunu da iyi bil ki, eğer bütün insanlar bir konuda sana faydalı olmak için bir araya gelseler, Allah’ın senin lehine yazmış olduğu dışında bir fayda veremezler. Yine eğer insanlar sana bir konuda zarar vermek için toplanacak olsalar, Allah’ın senin aleyhine yazmış olduğu dışında bir zarar veremezler.(Çünkü)kalemler kaldırılmış ve sayfalar kurumuştur.”
Hadis-i şerifte ki “Allah’ı koru” kavramı Allah’ın emirlerini yerine getirip yasakladıklarından kaçınmak manasındadır.
Korunması emredilenlerin başında NAMAZ gelir.”Onlar namazlarını gereği gibi korurlar”(Mearic 70/34)
Korunması gereken şeylerden birisi de ABDESTTİR.
Korunması emredilen şeylerden birisi de YEMİNLERDİR.
Korunması emredilen şeyler içinde BAŞ ve KARIN vardır.Baş ve onun taşıdıklarını korumaya ;kulak,göz ve dili haramlardan korumak girer.Karın ve onun ihtiva ettiklerini korumaya ise , kalbi, haramda ısrar etmekten koruma hususu girer.Karnı korumanın kapsamına haram yiyecek ve içecek girişinden korumak da dahildir.korunması gereken organlar arasında en önemlisi dil ve cinsel organdır.
Hadisi şerifte geçen “ALLAHIN KULU KORUMASI”iki şekilde olur.
Korumanın BİRİNCİ çeşidi Dünya işlerinde onu koruma altına alır.Bedenini,çocuğunu, ailesini ve malını koruması gibi.”Onun önünde ve arkasında Allah’ın emriyle onu koruyan takipçiler(melekler) vardır.Bir toplum kendilerindeki özellikleri değiştirinceye kadar Allah, onlarda bulunanı değiştirmez.Allah bir topluma kötülük diledi mi, artık onun için geri çevrilme diye bir şey yoktur.Onların Allah’dan başka yardımcıları da yoktur.”
Korumanın İKİNCİ çeşidi Allah Teala’nın kulunu dinini ve imanını korumasıdır.Yaşadığı sürece her türlü şüphelerden ve sapıklıklardan , haram olan arzulardan uzak tutması ve ölümü anında dinini korumasını sağlaması demektir. Böylece kişi iman üzere ruhunu teslim eder.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder