Allah insanı yeryüzündeki halifesinin halifesi kılmayı murad edince , ruhunun halifesi için konaklamasına elverişli bir konak yaratmıştır ki o “beden”dir.;kendisinin (c.c) , hükmünü icra edeceği(istiva)bir arş hazırlamıştır ki o da “kalp”tir. Ve halifesine bir hizmetkar tayin etmiştir ki o da “nefis”tir.Şayet insan,Allah’ın insan cinsini yaratmış olduğu fıtrat özellikleri üzere kalabilmiş olsaydı, ruhu ,Hak’dan feyzab olur ve Hakk’ın halifeliğini kalb arşına akıtır; kalb, ruhun halifeliğini nefis hizmetkarına;nefis kalbin halifeliğini bedene,bedende nefsin halifeliğini Allah’ın arzına, yani dünyaya akıtırdı ve böylece bütün bu sebeb ve vasıtalar sayesinde ruh, Allah’ın arzında ,O’nun hüküm ve emirlerini şeriatın fermanlarına göre uygulayan bir “halifetullah” olurdu.
KABETÜ'L-UŞŞAK BAŞED İN MEKAM
HER Kİ,NA-KES AMED İNCA ŞOD TEMAM.........
Bu makam Aşıkların Kabe'si oldu. Noksan gelen tamamlanır.
ALLAH İÇÜN ALLAH İLE ALLAH'A GİDERSİN
ALLAH'TAN ALLAH İLE ALLAH'A GELİRSİN
15 Eylül 2017 Cuma
İNSANIN HALİFELİĞİ MEVZULARI
İnsani ruh , Allah’ın hem zatının hem de sıfatlarının halifesidir..Zatının halifesidir;çünkü O’nun taşkın ve cömert varlığı sayesinde vasıtasız olarak vücud kazanmıştır.Bu bakımdan onun varlığı , Allah7ın varlığnın halifesi olmuştur.Sıfatlarının da halifesidir;zira ruhun sıfatları ,Allah’ın sıfatlarının cudundan vasıtasız olarak oluşmuştur.Şu halde halifenin varlık sahnesin çıkışından sonra ki bütün varlıkvücud) ve sıfatlar da zat ve sıfatları itibarıyla Allah’ın halifesinin halifesi olmaktır.Bu durum,Allah’ın halifesi oluş keyfiyeti insan bedeni , mevcudatın esfeli safilini ve feyz-i ilahiyikabule elverişli en son şey ve halifelikten en az nasibi olan şey haline gelinceye dek sürüp gidecektir.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder