13 Kasım 2015 Cuma

ŞEYTANIN KALBE GİRİŞ YOLLARI

Şeytanın kalbe giriş yollarını bildiren basiret nurudur.Hırs ve hased basireti körleştirdiği vakit ,kul göremez hale gelir ve işte o zaman şeytan içeri ğirmeğe yol bulur.
*Şeytanın kalbe gireceği büyük kapılardan biri de-sırf helal olsa dahi-DOYASIYA YEMEKTİR-.Çünkü çok yemek şehveti takviye eder.Şehvet şeytanın silahıdır.Fazla yemekten altı kötü zarar doğar:
1-ALLAH korkusu kalbinden gider.
2-Yaratıklara karşı merhamet duygusu kalbinden çıkar
3-Ağırlık verir,taat ve ibadetine mani olur.
4-Hikmetli sözleri duysa bile kalbi yumuşamaz.
5-Kendisi hikmetli sözler konuşsa da başkalarına tesir etmez.
6-Mühim bazı hastalıkların kaynağı dolu midedir.
*Şeytanın kalbe giriş yollarından biriside :ev,eşya,elbise SÜSLENME sevgisidir.Çünkü bunlar birbirlerini tamamlarlar.
*Şeytanın kalbe girdiği büyük kapılardan biri TAMA'dır.Bu duygu kalbe gelince tama' ettiği şeyleri riya ve hilelerle sevdirir.Maksada vusul için her çareye başvurur.
*Şeytanın kalbe girdiği yollardan birisi de ACELE'dir.Çünkü amel,anlayıp bildikten sonra yapılmalıdır.Anlayıp bilmek içinde düşünmeye ihtiyaç vardır.Acele ise bunlara manidir.
*Şeytanın kalbe girdiği kapılardan biri altın,gümüş,ticaret mallarıdır.Çünkü insan yoldan yüz altın bulsa hemen kalbinde on arzu uyanır.Halbuki bulduğu meblağ,arzularının ancak onda birine yeter.Halbuki bu şeyi bulmasa idi bu arzuları uyanmazdı.
*Şeytanın kalbe giriş kapılarından birisi CİMRİLİK ve YOKSULLUK KORKUSUdur.Bu korku infaktan alıkoyar ve mal yığma başlar.
*Şeytanın kalbe girmeğe tevessül ettiği kapılardan biri de MEZHEP TAASSUBU' ile HASIMLARINA KİN TUTMAK,ONLARI KÜÇÜMSEMEK,ONLARA HAKARETLE BAKMAKTIR.Zira insanlara hakaret edip onlarda kusur aramakla uğraşmak  kötü bir haslettir.Bu hareket ile adam,din namına hareket ettiğini sanır.Alimlerin çoğu bu naktada helak olmuşlardır.Medreseler ,Allahtan korktuğu ifade temekle birlikte sanki Allahın cennet mülkünün varisimiyçesine hareket eden ,dünyaya rağbeti kuvvetli korksu az kişilere teslim edilince bunlarda mu mevkileri mezhep taassubu ile devam ettirme imkanı bulmuşlardır.
Abdullah b.Mesud şöyle anlatmıştır:Bir cemaat Allahı Zikir için bir araya toplanmıştı.Onları dağıtmaya gücüm yetmedi.Bir başka cemaat ta onlara yakın dünya işleri için toplanmıştı.Dünyevi olanların arasına fesat tohumu ekip onları birbiri ile kavga etmeye başlattım.Bu kavgayı gören zikir ehli cemaat zikirden ayrılıp bunları ayırmaya geldiler.Onları ayırdıktan sonra dağılıp gittiler.
*Şeytanın kalbe giriş kapılarından biri cehaletleri nedeniyle akılları ermeyen bazı kimseleri Allahın Zat ve sıfatı hususunda akılların almayacağı meseleleri düşünmeye sevk etmek,şüpheye düşürmektir.ALLAH TEALA hakkında bazı hayali şeyleri hatıra getirip bu gibi hayaller ile ya bidat sahibi olur ya küfre girer.Akıl  ve zekası ile bir şey anladığını sanır.İnsanların en akıllısı durmadan alimlerden soran kişidir.
*Şeytanın kalbe girdiği kapılardan birisi de SUİ ZAN dır.Çünkü kim biri hakkında kötü zan ile kötülüğüne hükmederse,o kişiyi gıybete ve  aleyhe konuşmaya teşvik eder.O adamın hakkına riayet edemez,ikramda kusur eder,ona hakaretle bakar,kendini ondan hayırlı görür.(Peygamberimiz,mescit itikafında olduğu bir zaman eşlerinden Safiyye annemiz ziyarete gelip dışarı çıkarken,kendilerini gören iki genci Efendimiz ikaz eder:Bu eşim Safiyye'dir".Gençler:"Ya Resulallah biz senin hakkında hayırdan başka birşe düşünmeyiz"deyince Efendimiz:"Kanın bedende ceryanı gibi şeytan da insana hülul eder.Size vesvese vereceğinden korktum da onun için vaziyeti izah ettim"buyurmuştur.
ÖZETLE:HER KÖTÜ HUY,ŞEYTANIN BİR SİLAHI VE KALBE HÜLUL EDEN BİR YOLUDUR.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder