Buna Maddi ve Manevi ilim birlikteliği denilebilir.Şeriat,Hazreti RESULULLAHIMIZIN getirdiği Kur'an ve sünnettir diye tarif edebiliriz.Dünya ve ahiret saadetlerini ele geçirebilmek için şeriat bir SERMAYEDİR.Dört kısımdır:İLİM-AMEL-İHLAS-SİYASET.Tarikat ise ,şeriatın üçüncü kısmı olan İhlası bulmamızda yardımcı ve hizmetçidir.Şeriatı tamamlarlar.Şeriatın dışında bir şey değildirler.Ceviz örneğinde anlatıldığı gibi şeriatın içerisindedirler.Tasavvuf ehli şeriattaki ilim hakkında buyurdular ki:Hakikatsız şeriat gösteriş,şeriatsız hakikat de riyadır.Bunların birbiri ile ilişkisi Bedenin Ruhla olan ilişkisi ile kıyaslanabilir.Ruh bedenden ayrılınca ceset çürür.Ruh bir güzgar gibi yok olur.İslamın Kelime-i şehadeti her ikisini içine alır:"ALLAH TEALADAN başka ilah yoktur"sözü HAKİKAT,"Muhammed onun Resulüdür"sözleri Şeriattır.Her kim Hakikatı inkar ederse Kafir,Her kim de şeriatı inkar ederse mülhiddir"(Nicholson)
Hadis-i Şerif:TEK BİR FAKİH,ŞEYTANA BİN ABİDDEN DAHA YAMANDIR)-İbn-i Mace,Tirmizi-İlim)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder