12 Kasım 2015 Perşembe

MENEMEN HADİSESİ AKABİ ESKİŞEHİR CEZAEVİ

Menemen hadisesi nedeniyle ülke genelinde şeyhler gözaltında idi.Eskişehir cezaevinde bulunan bu zatlar içinde kamuoyunun bugün için bildiği iki zat mevcuttu.Said-i Nursi ve Şeyh Şerafettin Dağıstani.Her ikisinin şakirtleri(talebeleri)de tutuklu idi.Said Nursi hazretleri Şerafettin Efendiye şakirtleri ile birlikte haber gönderir:"Bir ihtiyaçları varmı,yardım gereken bir şey varmı?".Cevap:"Teşekkür ederim,ancak biz "Hiç"iz ve "Hiç"inde bir şeye iytiyacı yoktur".Şerafettin Efendi bir müddet sonra"Said Efendiye sorun Neden burada tutukluyuz?".Bu soruya cevap gelir:"Biz Hz.Yusuf aleyhisselamın derecesi olan"Suskunluk Orucu"makamına ermek üzere medrese-i Yusufiyyede'yiz".Meraklı olan birisi Şeyh efendiye ısrarla sorar:"Sizin ve diğer şeyhlerin burada bulunuşunuzun sırrı nedir?".ŞXeyh efendi şu açıklamayı cemaat içinde yapar:Ben buraya sebebsiz yere tutuklanmış olan birçok kişiye manevi sırlar iletmek üzere gönderildim.Manevi desteğe ihtiyacı olan bu kişileri himmetimle destekliyorum.ALLAH TEALA BENİ BURUYA BU DESTEK İÇİN GÖNDERDİ.ÇÜNKÜ BU KİMSELER BURAYA TOPLATILMIŞTI.VE BURADA OLMASA BİR ARAYA TOPLAMAM DA ZOR BİR ŞEYDİ.sİZİNLE VEDALAŞMAK İÇİN BURADAYIM,ÇÜNKÜ KISA BİR SÜRE SONRA BU DÜNYADAN GÖÇECEĞİM.sİZİN SIRLARINIZI SİZE TESLİM EDECEĞİM.tUTUKLU OLMAMIZ,GERÇEKTEN BİZİM İÇİN TUTSAKLIK DEĞİLDİR.ÇÜNKÜ DAİMA İLAHİ VARLIKTA MÜSTAĞRAK HALDEYİZ VE BİZ BURADAN BİR TUTSAK OLARAK ETKİLENMEYİZ.bİR SÜRE SONRA,SİZİN HEPİNİZ BURADAN ÇIKARILACAKSINIZ VE ÖNEMLİ BİR ŞAHSIN ÖLÜMÜNDEN SONRA TEKRAR BİR ARAYA GELECEKSİNİZ.Şeyh efendiyi dinleyenler  arasında Said Nursinin şakirtleri de vardı ve bütün bunları işittiler.Yaklaşık üç aylık tutukluluktan sonra Şeyh Şerafettin ve Said Nursi dahil tutukluluların çoğu serbest bırakıldı." Bu hadisenin günümüze aktarılmasında emeği geçen Konyanın maneviyat adamlarından Ali Kemal Belviranlı'nın babası İsmail Hakkı Belviranlı'ya rahmet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder