Şeyh Nazım Kıbrısi(Kuddise sırrıhu)1922 Larnaka doğumludur.Nesebi Baba taraından Abdülkadir Geylani'ye,anne tarafından Mevlana Efendimize ulaşır.Türkiye'de ezanın yasaklandığı bir devirdir.Doğduğu köye gidince camide arapça ezan okur.Hemen tutuklanır ve bir hafta hapis yatar.Serbest kalınca çıkar Lefkoşe'de ki büyük camiye gider orada da arapça ezan okur.Hakkında dava açılır.Duruşma günü gelinceye kadar Lefkoşe ve yakın köylerdeki tüm camilerde Ezan okur.Her eylemi ayrı bir suç olup aleyhihe 114 dava açılır.Avukatlar"ezan okumasından vazgeçmesini"tavsiye ettiyse de "Hayır,insanların ezanı duyması lazım"diyordu.Toplam ceza 100 yılı geçecekti.Duruşma günü,Türkiye'den seçim sonuçları geldi:Demokrat parti iktidara gelmiş,Menderes Başbakan'dı.Menderes ilk iş olarak camilere açıp Arapça Ezan'a müsaade edince Nazım Kıbrısi hazretleri bu şekilde serbest kaldı.

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder