1 Mayıs 2016 Pazar

İNANÇTA ON İKİ TAİFE OLMAK

Hz.Pir Mevlana Efendimizin Mesnevii Şerifinin birinci cildinde hikayesini anlattığı Hırıstiyanların mensup olduğu on iki beye bağlı insanlardan acaba ne murat edilmiştir?On iki taifeye ayrılmış hırıstiyan topluluğu.Şüphesiz tarihte yaşanmış bir hadisede olabilir ancak,Belki Müslüman Cemaatının ayrılacağı,yahut etrafından toplanacakları on iki düşünce gurubu yahut tarikat olabilir mi diye düşünmenin mahzuru yoktur.Her düşünce gurubu itikadi noktadan bir veya birkaç maddeyi esas alarak öne çıkartırlar ve hakikatın bu düşünceye sahip olmak olduğunu ifade ederler.Örnein dünya yaşantısında RİYAZET-AÇLIK-TÖVBE yi ön planda tutanlar olduğu gibi CÖMERTLİĞİ  esas ittihaz edenler de mevcut olup bunlar diğer hal faydalı değildir derler.Bir başka gurupsa AÇLIK VE CÖMERTLİK yaratıcıya karşı şirktir TEVEKKÜL VE TESLİMİYET 'ten gayrisi hile ve tuzaktır derler. Birileri vacip olan ÇALIŞMAKTIR  yoksa tevekkül düşüncesi kabahattır der.Bir gurup EMİR VE NEHİYLER İŞLEMEK İÇİN DEĞİL ACZİMİZİN ŞERHİDİR diyerek emir ve yasakların temelini ortadan kaldırır.Yani bu emir ve yasaklar avamadır,bize değildir derler.Diğer bir gurup ise acziyeti ifade etmeye karşı çıkarak KUDRETİ(CÜZ'İ İRADEYİ) işaret ederek bu sendeki kuvvette Hakk'dan dır diyerek iradeyi bir anlamda insana ait kılar.Diğeri derki Acziyetten de,kudret görmekten de geç ki bunlar vücudu hakiki muvacehesinde gayriyyet ispatıdır ve NAZAR PUTTUR.
Bir diğeri NAZAR VE HAYAL ışık gibidir sakın söndürme.Bir diğerine (keserata)aleme nazar etme ışığını söndürürsen(ZÜHD) dünya sana daha fazla yaklaşır.Hakk'ın sana verdiği kabiliyetler.istidatları kabul et,sana külfetli gelen şeyleri yapamadım diye üzülme diyerek meşrebine uygun geleni yapma yolunu mübah gösterir.Bir diğerine de yaratılışına hoş gelen şeyi yapmak çorak yere tohum ekmek gibidir,nefsine hoş geleni yapma,sonra pişman olursun.Bir diğerine ÜSTAD BUL hasep ve nesep sahibi olan kimse akibeti göremez.Diğer taife de :Üstad'a ne gerek var ÜSTAD SENSİN  niye başkasına uyacaksın ki.Tüm bunlar bir araya getirildiğinde birbirine zıt on iki ayrı düşünce gurubu mevcuttur.Tüm bu gurupların ayrılıkları SURETTEDİR.Yolun hakikatında ayrılık yoktur.Ancak suretteki ayrılıklar,YÖNETMEK(BAŞ OLMAK) isteği ile birleşirse en tehlikeli olan DİN SAVAŞLARINA sebebiyet verir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder