Mahremiolmayan kadına dokunmayı şeriat yasaklar.Niçin ?Nefsin harekete geçmesine sebeb olacağı için.Her insan için bugeçerli mi?evet%99 da bu riskvardır.Şeriat çoğunluğa göre hüküm vereceği için bunu yasaklar.Aynı zamanda haram olan şeye dahi bakmayı bu nedenle yasaklar.Çünkü duyuorganlarımızdan kalbe bir kanal vardır.Bu nedenle hariçteki pis olan suları, bu kanallar vasıtasıyla kalbe akıtıp orayı kirletmememiz gereklidir.
Peki doktorların hastalık nedeniyle bir kadına dokunlaları nedir?.İtirazsız caizdir.Çünkü zaruret vardır.PekiAllah adamları içinde manevi olarak doktor olanlara ne demeli?Onlar içinde aynı şey söylenemez mi?Söylenebilir.Pekizahirde tıp diplaması almışlar içinde kötü niyetli nefsine mahkum pislik yokmu ? var.Ne kadar? şüphesizAllah adamlarının sayısından çok daha fazla.
Aşağıdaki hadise bu konuda bir kanaat hasıl eder sanırım.
İbni Arabi hazretlerinin mürşidi Şeyh Ebu Medyen'e şeyhi Ebu Ya'za ile alakalı olarak komşu fukahadan bir cemaat gelir.Ebu Medyen'e hitaben:"Ebu Ya'za nın veli bir şahsiyet olduğuna şühpemiz yoktur.Ancak onun eli kadınların göğsüne , karınlarına dokunduğunu, onların tükürüğü ile iyileştirmeye çalıştığını görmekteyiz.Biz biliyoruz ki kadınlara dokunmak haramdır.Bu konuda konuşsak helak olacağız, sussak da bu konuda tereddüdümüz geçmeyecektir" dediler.Ebu Medyen hazretleri şöyle cevap vermiştir:"Birinizin kızı yada kızkardeşi hastalandığı zaman , onu iyileştirecek kimse bulamadığınızda , Yahudi ya da Nasrani birdoktora götürmüyormusunuz? Namahrem kişilerin dokunmasına razı değiliz diye doktora götürmemezlik yapmayorsunuzYahudi ve Hırıstiyan doktorların tedavisinden şüphe etmiyor da Ebu Ya'za'nın tedavisinden mi şüphe ediyorsunuz? Diğerlerinin tedavi usulleri şüphelidir belki ama onun tedavisi yakin üzere ve isabetlidir.".
Busözlerini duyan ŞeyhiEbu Ya'za şöyle demiş:"Şuayb'ı görürsenizona, beni hakkıyla anlamıştır" deyiniz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder