Cezb dediğimiz çekme, dafia dediğimiz itme kanunları madde alemindeki cisimlere cari olduğu gibi manavi alemde de vardır. Mıknatıs demir'i çeker, kehrübar ise samanı çeker. Eşeğin midesi otu çeker. İnsanın midesi buğday çorbasını çeker. Eğer sende, tabiat karanlığından dolayı feraseti şeriyye ve cehil karanlığından dolayı firaseti hikemiyye olmadığı için, bir kimsenin halini ve meyl-i kalbisini tanıyamaz isen, nazar et ki, o kimse kendisine kimi imam tayin etmiştir. Yani hangi lidere tabidir ve kalbinde onun muhabbeti vardır. Yani tabi olduğu kimse peygamber midir?, yoksa peygamberin zıddı şeytanmıdır?. Peygambere tabi olanla olmayanı ayırmak için elde ölçü vardır ve o da Kuran'ın hükümleri ve Peygamber kurallarıdır. Fiilleri, Kuran'a ve Peygamber şeriatına uygun olmayanların şeytanı imam seçtiği derhal anlaşılır. Çünkü her hayvanın yavrusu anasının ardından gider. Çocuğun emdiği süt anasının göğsünden, eşek yavrusunun emdiği süt ise anasının aşağısından gelir. "Süt" tabiri hayatın zevkine işaret olursa,insanın zevki göğüsten doğan ilim iledir. Hayvanın zevki hayatı ise aşağı kısmındaki şehvetten hasıl olur.İnsan suretinde hayvan olmuş olurlar....
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder