Hicr suresi 99 ayetinde "Va'bud Rabbeke hatta ye'tike'l-yakin" ayetinde zikredilen "yakin " kelimesini tercümeler farklı anlamlar verir.Bu ayetin kelime kelimesine Türkce tercemesi:"Sana Yakin verilinceye kadar Rabbi'ne kulluk et" tir.Mevcut türkçe meallerin bir ikisi hariç hemen hepsinde bu ayeti:" Sana ölüm(ya da mevt) gelinceye kadar Rabbi'ne kulluk et" şeklindedir.Bu yanlış tercemenin Arapçası ise "Va'bud Rebbeke hatta caekel mevt"tir.Kuranı kerimde "yakin" kelimesi 10 surede 12 kere, "mevt" kelimesi 45 surede 84 kere geçmektedir.Cenabı Hakk bu iki kelimenin medlulleri arasında bir fark gözettiği aşikardır,Aksi halde Kuran da bu bağlamda yalnızca "yakin" ya da yalnızca "mevt" kelimesi mevcud olurdu.Cenab-ı Hakk'ın Kuranda söylememiş olduğunu söylemiş gibi göstermek büyük bir cehalet aynı zamanda Allahü Azimüşşana bühtandır.
Mealciler, ölümden sonra ibadet olmayacağı şeklindeki düşünceleri nedeniyle kulluğun "gelen , vaki olan ölüm" sayesinde son bulacağını düşünerek kur'an metninin anlamınıda nefsani düşünce anlayışları çerçevesinde tercüme etmişlerdir. Birde mealciler "Bir kimseye Yakin verildikten sonra Rabb'e kulluğu bitmiş olur mu? sorusu kendilerine soruldukları zaman içinden kolayca sıyrılabilecekleri terceme bu olmaktadır.
Halbuki kulluk, ölümden sonrada devam etmektedir
Diyanet vakfının bastırmış olduğu ilahiyet fakültesinin altı hocası tarafından hazırlanan mealdede bu ayet bu şekilde yanlış terceme edilmiştir.Terceme eden hocalar bu ayetin hükmünün Hz.Peygamber SAV in "hadisleri ve tatbikatıyla neshedilmiş olduğunu " iddia etmektedir.Cenabı peygamber kendi nefsani hükmüyle ilahi bir hükmü asla tadil etmemiştir
Aklı mead ve Yakin nedir?
Cenab-ı Hakkın çağrısı üzerine ve Hz.Peygamberin " Ölmeden evvel ölünüz" hadisine uymasıyla , bedenen değil nefsen ölümü tadarak ,Ruhun Cenab-ı Hakk'ın huzuruna yükselmesi mirac dır.mirac hadisesini yaşayana Veli denir.Mirac , evliyalığın olmazsa olmaz şartıdır.Veli olan bir zata Mirac'da:" 1- Yakin, 2- zati ilimden bir ilim, 3- Hikmet'inden bir hikmet ve 4- Aklı Mead lütfeder.Bu vasıflarıyla bu zat Ali imran suresindeki 7. ayette sözü geçen Rasihun zümresinden olur.bu zat, Hak Teala'nın lütfettiği kadar müteşabih ayetlerin tevilini de bilir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder